Список знайдених записів в каталогі по тематичній підбірці "Тертя" : 131
УДК 621.891 (043.3)
ТАМАРГАЗІН О.А. ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ ШВИДКОРІЖУЧИХ СТАЛЕЙ В ЯКОСТІ ПОКРИТТІВ У ВУЗЛАХ ТЕРТЯ / О.А. ТАМАРГАЗІН, Л.Б. ПРИЙМАК, І.В. МОРЩ //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.4-13; Бібліогр.:18 назв.Проведено аналіз сучасних досліджень у галузі композиційних матеріалів на основі карбіду вольфраму які застосовуються у якості наплавочних матеріалів. Зокрема, проаналізовано вплив морфології карбідної фази на зносостійкість матеріалів. Особливу увагу приділено аналізу проведених досліджень ультрадрібно- і нанозернистих композиційних матеріалів, їх порівняльний аналіз із звичайними мікрозереними покриттями. Обґрунтовано доцільність дослідження застосування інструментальних швидкорізальних сталей як покриття, що наноситься методом вакуумної електроннопроменевої обробки, що дозволяє організувати мікрометалургійний процес з мінімальним впливом на основний метал, та можливістю сформувати зміцнений шар, товщина якого регулюється в широких межах.
Тертя
62(06)
УДК 621.793
КУБІЧ В.І. ВПЛИВ УМОВ ВИСОКОТЕМПЕРАТУРНОГО НАВАНТАЖЕННЯ НА ЗМІНУ ФІЗИЧНОГО СТАНУ ІТРІЙВМІСНИХ ПОКРИТТІВ / В.І. КУБІЧ, Є.О. ФАСОЛЬ, О.Г. ЧЕРНЕТА //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.14-22; Бібліогр.:5 назв.Результати проведених модельованих умов високотемпературних навантажень дозволили опосередковано визначити характер змін у фізичному стані ітрійвмісних покриттів, що є необхідним для подальшого врахування зазначеного фактору при розробці рекомендацій для практичного впровадження результатів досліджень. Основним підґрунтям для цього слід вважати механічні властивості вторинних структур у приповерхневих шарах покриттів, які утворюються високотемпературним середовищем і каталітичним впливом ітрію в залежності від способу формування вихідних структур
Тертя
62(06)
УДК 621.891
КОМБІНОВАНІ МЕТОДИ ІНЖЕНЕРІЇ КОНТАКТНИХ ПОВЕРХОНЬ ТРИБОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ / В. В. ХАРЧЕНКО, І. А. ГУМЕНЮК, А. О. КОРНІЄНКО, М. С. ІВАНИЦЬКИЙ //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.23-27; Бібліогр.:9 назв.Фундаментальні дослідження використання комбінованих методів інженерії контактних поверхонь відкривають нові можливості для розширення діапазону роботи пар тертя, підвищення їх надійності та довговічності в екстремальних умовах експлуатації. Незважаючи на кількість публікацій, механізм явищ, що відбуваються з регулярним мікрорельєфом, зміцнених додатково іншими методами, сьогодні вивчений недостатньо. Відсутнє напрацювання даних про дизайн текстури таких поверхонь потребує удосконалення існуючих та розробки нових методів прогнозування тривалої поведінки поверхонь у процесі експлуатації за результатами короткострокових лабораторних досліджень.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
ЗАКОНОМІРНОСТІ ЗНОШУВАННЯ ДЕТОНАЦІЙНИХ ПОКРИТТІВ НА ТИТАНОВОМУ СПЛАВІ ВТ-22 / М. В. КІНДРАЧУК та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.52-61; Бібліогр.:8 назв.Триботехнічні властивості детонаційних покриттів при терті у гідрорідині АМГ-10 визначають самоутворюючі в контакті трибологічні структури диссипативного типу. У системах, які включають бронзу, такі структури утворюються в результаті вибіркового розчинення легуючих елементів бронзи активізованої тертям рідини АМГ-10. З атомів міді, що залишилися на поверхні, формуються структури Гаркунова
Тертя
62(06)
УДК 621.831.004.55
ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ПОСЛУГ В ОРГАНІЗАЦІЇ З ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАТЕХНІКИ ЗА ГРУПОВИМИ ПОКАЗНИКАМИ ЯКОСТІ / В.Б. МЕЛЬНИК, О.В. РАДЬКО, І.М. ЯКИМЕНКО, М.В. ВАСИЛИК //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.62-72; Бібліогр.:5 назв.Досліджена ефективність системи управління якістю організацій з ТО АТ за груповими показниками якості.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
ХІМКО М.С. РОЗРОБКА ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ КОМПЛЕКСУ УСТАНОВОК ДЛЯ ВИПРОБУВАНЬ НА ЗНОШУВАННЯ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ КОМПОЗИЦІЙНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ШАРНІРНИХ ПІДШИПНИКІВ КОВЗАННЯ / М.С. ХІМКО //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.73-83; Бібліогр.:14 назв.Шарнірні підшипники із металополімерними композиційними матеріалами всі ширше застосовують у всіх галузях машинобудування і особливо в авіації. Особливою перевагою цих підшипників є те що вони не потребують обслуговування протягом всього терміну їх служби. Для авіаційній промисловості це переведення обслуговування техніки за фактичним станом, що дозволяє суттєво заощадити на витратах при технічному обслуговуванні. Отже, виникли певні питання у створенні логічної послідовності випробувань матеріалів для підшипників та розробки та модернізації існуючих методик випробувань
Тертя
62(06)
УДК 621.831.004.55
ЛЕУСЕНКО Д.В. ВПЛИВ ФТОРВУГЛЕЦЕВИХ СПОЛУК НА АНТИФРІКЦІЙНІ ТА ПРОТИЗНОСНІ ВЛАСТИВОСТІ ТРИБОСПОЛУЧЕНЬ / Д. В. ЛЕУСЕНКО //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.84-90; Бібліогр.:15 назв.Не дивлячись на те, що введення карбонофторидів в змащувальні матеріали модифікує поверхні контакту, покращуючи їх триботехнічні властивості, вплив КФ-присадок на стан граничних змащувальних шарів вивчено недостатньо. Мастильна дія при граничному змащувані обумовлена утворенням на металевій поверхні структурованих граничних шарів, в основі формування яких лежать явища фізичної та хімічної адсорбції, проте факт існування якісно різних форм адсорбційних структур недостатньо досліджувався донедавна при розгляді змащувальних процесів. Серед добавок до олив, хороші перспективи застосування мають фторвуглецеві сполуки типу (СFх)n внаслідок їх високої адсорбційної активності та хімічної реакційності
Тертя
62(06)
УДК 621.891 (043.3)
ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІКИ ВАЛУ ШПИНДЕЛЯ НА ГАЗОСТАТИЧНИХ ПІДШИПНИКАХ / О. БРЕШЕВ та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.91-100; Бібліогр.:9 назв.Це дослідження розглядає складну динаміку валу шпинделя, встановленого на газостатичних підшипниках, використовуючи обчислювальні експерименти та аналіз, щоб виявити ключові моменти для оптимізації процесів високоточної обробки. Ми визначаємо власні частоти і резонансні тенденції коливань шпинделя за допомогою передових методів моделювання методом скінченних елементів (МСЕ), підкреслюючи їх вплив на стабільність роботи і якість обробки. Спеціально введений дисбаланс додатково ілюструє динамічну поведінку, демонструючи негативний вплив резонансу на характеристики шпинделя.
Тертя
62(06)
УДК 621. 77
ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ВОЛОЧІННЯ І ПРОКАТКИ В УМОВАХ РАЦІОНАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ СИЛ СУХОГО І НАПІВРІДИННОГО ТЕРТЯ ПІД ВПЛИВОМ ЗОВНІШНІХ ВІБРАЦІЙ / Ю.О. МАЛІНОВСЬКИЙ та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.101-125; Бібліогр.:10 назв.У роботі встановлено, що в процесі виконання технологічних операцій прокатки і волочіння поверхневі шари оброблюваних циліндричних заготовок, навіть за наявності пружних деформацій, втрачають первісну циліндричну форму і набувають вигляду гофрованої поверхні. Судячи з деформацій поверхневих шарів, припускаємо, що ці шари заготовки під час волочіння є пружною оболонкою, що спирається на внутрішні шари матеріалу заготовки, як на пружну основу
Тертя
62(06)
УДК 621.891
АНАЛІЗ СИГНАЛІВ АКУСТИЧНОЇ ЕМІСІЇ ТРИБОСИСТЕМИ В УМОВАХ СТУПЕНЕВОГО ПІДВИЩЕННЯ НАВАНТАЖЕННЯ / В. В. ТОКАРУК та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 1 (102).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.126-138; Бібліогр.:25 назв.Визначено граничну межу роботоздатності по навантажувальному діапазону пари тертя сплав дюралюмінію Д16 - сталь 30ХГСА, яка становить 600 Н, критеріями переходу трибосистеми до катастрофічного зношування є зростання щільності, амплітуди та величини розкиду сигналів АЕ, що проявляється в схоплюванні контактних поверхонь.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
ЗНОСОСТІЙКІСТЬ ПОЛІМЕРНИХ КОМПОЗИЦІЙНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ШАРНІРНИХ ПІДШИПНИКІВ / М.С. ХІМКО та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 2 (103).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.29-42; Бібліогр.:15 назв.Проаналізовано та вибрано найбільш оптимальні структури металополімерних композиційних матеріалів які можна використовувати в трибоконтакті метал-полімер в шарнірних підшипниках ковзання. Визначено сучасні високоефективні антифрикційні композиційні матеріали із різною структурою, які можна використовувати для досліджень підвищення довговічності шарнірних підшипників.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
О.О. МІКОСЯНЧИК ОЦІНКА РЕОЛОГІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТРАНСМІСІЙНИХ ОЛИВ В НЕСТАЦІОНАРНИХ УМОВАХ ТЕРТЯ / О.О. МІКОСЯНЧИК, О.А. ІЛЬЇНА //Проблеми тертя та зношування. № 2 (103).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.43-55; Бібліогр.:21 назв.Запропонована оцінка визначення ефективної в`язкості мастильного матеріалу в контакті при формуванні структурованих граничних шарів мастильного матеріалу на основі реологічної моделі псевдопластичних неньютонівських рідин та степеневого закону Оствальда-де Вейля. Обґрунтовано, що при використанні залежності Баруса для розрахунку в`язкості мастильного матеріалу необхідно враховувати зміну п'єзокоефіцієнта в'язкості з урахуванням прояву неньютонівських властивостей при формуванні граничних шарів мастильного матеріалу
Тертя
62(06)
УДК 621.891 (043.3)
АНАЛІЗ КОНСТРУКЦІЙ ТА ПІДХОДИ ЩОДО ПРОЄКТУВАННЯ БЕЗКОНТАКТНОГО ПРИВОДА ОБЕРТАННЯ НА ОПОРАХ ІЗ ГАЗОВИМ ЗМАЩЕННЯМ ЯК ЄДИНОЇ ТА РЕГУЛЬОВАНОЇ ДИНАМІЧНОЇ СИСТЕМИ / О. БРЕШЕВ та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 2 (103).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.86-106; Бібліогр.:35 назв.Проведено аналіз конструкцій і підходів до проектування безсконтактних приводів на опорах із газовим змащенням. Показано, що для подальшого технічного вдосконалення приводів, найповнішої реалізації перерахованих вище переваг слід не обмежуватися дослідженням властивостей аеростатичних опор, а вивчати й проєктувати безконтактний привід як єдину регульовану механічну систему, що регулюється.
Тертя
62(06)
УДК 621.831.004.55
ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІКИ ПНЕВМОШПИНДЕЛЯ НА КОНІЧНИХ ГАЗОСТАТИЧНИХ ОПОРАХ ЗА ДОПОМОГОЮ ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ ЕКСПЕРИМЕНТІВ ЗАСОБАМИ CAD/CAE / О.В. БРЕШЕВ та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 2 (103).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.107-120; Бібліогр.:14 назв.На основі обчислювальних експериментів засобами CAD/CAE за допомогою МСЕ проведено дослідження динамічних характеристик ротора на конічних газостатичних підшипниках, що дозволило: визначити власні частоти коливань та критичні частоти обертання пневмошпинделя; провести розрахунок та аналіз величин амплітуд вимушених коливань, реакцій в опорах пневмошпинделя на встановлених та перехідних режимах обертання; визначити умови, за яких високошвидкісний пневмошпиндель збереже свою динамічну стійкість та працездатність.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
КОМБІНОВАНА ОБРОБКА І МЕХАНІЗМ ЗНОШУВАННЯ АЗОТОВАНИХ ПОКРИТТІВ НА ТИТАНОВОМУ СПЛАВІ ВТ-6 / В. В. ХАРЧЕНКО та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 2 (103).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.121-129; Бібліогр.:8 назв.Досліджували процес спрацьовування в трибологічній системі: азотований титановий сплав ВТ6 - гідрорідина АМГ-10 - сталь ШХ15. Показано, що рівень зносу визначають трибологічні структури дисипативного типу, які самоутворюються на еволюційному етапі припрацювання. Скориставшись лінійним наближенням рівняння переносу Больцмана, встановили експоненціальний характер етапу припрацьовування, на якому інтенсивність спрацьовування зменшується від початкового до сталого стаціонарного рівня і потім флуктуює біля постійного середнього з постійною дисперсією. Рідина АМГ-10 вибірково взаємодіє з елементами. Електронегативні елементи розчиняються в мастилі, електропозитивні - переносяться на контртіло, взаємодіють із продуктами механодеструкції молекул мастила, беруть активну участь у формуванні трибоструктури, що зменшує рівень безпосередньої взаємодії твердих тіл у контакті
Тертя
62(06)
УДК 681.891 (045)
ТЕРМОДИНАМІЧНИЙ АНАЛІЗ ТА ПРОГНОЗУВАННЯ ВИСОКОТЕМПЕРАТУРНОГО ОКИСНЕННЯ КОМПОЗИЦІЙНИХ СПЛАВІВ / М. В. КІНДРАЧУК та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 2 (103).-Київ: Національний авіаційний університет.,2024.-c.140-145; Бібліогр.:7 назв.На основі проведених аналітичних досліджень визначено залежності кількісного і якісного складу продуктів взаємодії з повітрям порошкових сплавів системи Co-TiC від співвідношення їх компонентів. Формування захисних шарів можна прогнозувати, а їх утворенням – керувати, підбираючи відповідні легувальні елементи і зміцнювальні фази методом термодинамічного аналізу.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
Проблеми тертя та зношування: збірник наукових праць НАУ. №1(98): ЭБ.-К: НАУ,2023.-225 c.
Цена: б.ц.
Тертя
621.891(06)
УДК 621.891
Проблеми тертя та зношування: збірник наукових праць НАУ. №2(99): ЭБ.-К: НАУ,2023.-225 c.
Цена: б.ц.
Тертя
621.891(06)
УДК 621.891
Проблеми тертя та зношування: збірник наукових праць НАУ. №3(100): ЭБ.-К: НАУ,2023.-225 c.
Цена: б.ц.
Тертя
621.891(06)
УДК 621.891
ЗАКОНОМІРНОСТІ ВПЛИВУ ТЕРМОДИНАМІЧНОГО СТАНУ НА ТРИБОТЕХНІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ ЕВТЕКТИЧНИХ ПОКРИТТІВ / М. В. КІНДРАЧУК, Н. М. СТЕБЕЛЕЦЬКА, М. А. ГЛОВИН, І. В. КОСТЕЦЬКИЙ //Проблеми тертя та зношування. № 1 (98).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.47-55; Бібліогр.:14 назв.Таким чином, газотермічні і КІБ евтектичні покриття на основі заліза з тугоплавкими карбідами і боридами мають нерівноважну структуру і містять метастабільні фази, що визначають їх триботехнічні властивості при сухому терті ковзання. Ці ж принципи можна використовувати в умовах наявності мастила між тертьовими поверхнями.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
МАРЧУК Р. М. АНАЛІЗ ПОЛІМЕРНИХ КОМПОЗИЦІЙНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ПІДШИПНИКІВ КОВЗАННЯ / Р. М. МАРЧУК, Р. Г. МНАЦАКАНОВ //Проблеми тертя та зношування. № 1 (98).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.55-62; Бібліогр.:13 назв.У проведеному аналізі полімерів визначено найбільш перспективні матеріали для подальших досліджень з огляду на їх фізико-хімічні властивості а також можливі комбінації різними наповнювачами. Особливої уваги заслуговує розвиток досліджень диспергування полівінілхлориду карбідом кремнію. Головним фактором покращення ефективності підшипників ковзання є вдосконалення триботехнічних параметрів композиційних матеріалів.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
ВПЛИВ ЛЕГУВАННЯ МЕТАЛЕВОЇ МАТРИЦІ НА АНТИФРИКЦІЙНІ ВЛАСТИВОСТІ ЕВТЕКТИЧНИХ ПОКРИТТІВ / М. В. КІНДРАЧУК, В. В. ХАРЧЕНКО, І. А. ГУМЕНЮК, Д. В. ЛЕУСЕНКО //Проблеми тертя та зношування. № 1 (98).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.63-69; Бібліогр.:11 назв.Проведені дослідження дозволили розробити зносостійкий антифрикційний евтектичний сплав на основі заліза для наплавки, додатково легований оловом і свинцем. Склад сплаву вибраний таким чином, що залізо, хром і нікель утворюють металеву матрицю, в якій рівномірно розподілені зміцнюючі кристали дибориду титану і монокарбіду ванадію. Олово і свинець, розчинившись в металевій матриці, підсилюють ефект міді щодо зниження коефіцієнта тертя, що призводить до суттєвого зростання зносостійкості в умовах тертя без мащення.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
ДЕФОРМАЦІЙНИЙ АСПЕКТ ПРОЯВУ УДАРНО-ХВИЛЬОВОЇ ПРИРОДИ ТЕРТЯ ТА ЗНОШУВАННЯ / Ю. О. МАЛІНОВСЬКИЙ, С. Л. ЦВІРКУН, Д. П. ВЛАСЕНКОВ, С. Ю. ОЛІЙНИК //Проблеми тертя та зношування. № 1 (98).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.70-97; Бібліогр.:12 назв.Розглядаючи завдання взаємодії двох рухомих деталей під впливом «рухомих» дотичних навантажень встановлено, що у деяких діапазонах зміни швидкості взаємодії деталей їх деформації зростають пропорційно цієї швидкості взаємодії. У роботі встановлено, що значне зростання прогинів смуги під штампом (вантажем) має місце тоді, коли швидкість пересування вертикального та дотичного навантажень (ваги штампу та сили тертя) наближається до швидкості переміщення фронту ударних пружних хвиль.
Тертя
62(06)
УДК 621.591
ДЕСТРУКЦІЯ МАТЕРІАЛІВ ФРИКЦІЙНИХ НАКЛАДОК ГАЛЬМ / Д. О. ВОЛЬЧЕНКО та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 1 (98).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.98-107; Бібліогр.:11 назв.Теоретичні та експериментальні дослідження деструктивних процесів у поверхневих шарах полімерних накладок ФК-24А модельного багатопарного стрічково-колодкового гальма дозволили встановити таке: – збільшення товщини фрикційної накладки гальма при двосторонньому тепловому впливі залежить від кількості та інтенсивності виділення рідини та газоподібних продуктів піролізу зв’язуючого (отже, і тиску газів у наближених до поверхні порах матеріалу), а також від наявності та кількості пор у матеріалі, що сприяють зниженню тиску в порах та зменшення можливості виникнення мікровибухів.
Тертя
62(06)
УДК 621.591
ФІЗИЧНІ ПРОЦЕСИ ПРИ НАДПРОВІДНОСТІ У ПАРАХ ТЕРТЯ ГАЛЬМ / М. В. КІНДРАЧУК та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 2 (99).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.14-24; Бібліогр.:9 назв.Теоретичні та експериментальні дослідження основних фізичних параметрів при надпровідності металевого фрикційного елемента, який знаходиться під односторонньою дією теплового, електричного та магнітного полів, дозволили встановити таке: – енергія електрона в кристалічній ґратці не може набувати будь-яких значень у зв'язку з тим, що є набори дискретних рівнів енергії (зони), розділені більш менш значними відстанями; – теплоємність та теплопровідність мають складові, що відносяться до електронів та кристалічних ґраток; теплоємність при стані надпровідності виявилася меншою за теплоємність нормального металу, а теплопровідність збільшилася через локальну взаємодію мікровиступів пар тертя
Тертя
62(06)
УДК 621.891
МАРЧУК Р. М. ТРИБОМЕТРИЧНА МАШИНА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИБОЛОГІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПОЛІМЕРІВ / Р. М. МАРЧУК, Р. Г. МНАЦАКАНОВ //Проблеми тертя та зношування. № 2 (99).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.32-38; Бібліогр.:8 назв.Розроблена трибометрична установка на основі стандартизованого метод тестування ISO 7148-2:2012 дозволяє досліджувати триботехнічні характеристики полімерних матеріалів та композиційних матеріалів на основі полімерної або металевої матриці. Запропонована еліптична форма контакту трибоелементів забезпечує постійність контактного навантаження під час експерименту.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
ТЕРМОМЕХАНІЧНІ ЯВИЩА У ПОВЕРХНЕВИХ ШАРАХ КОНТАКТУЮЧИХ ДЕТАЛЕЙ ПРИ ТЕРТІ ТА ЗНОШУВАННІ / Ю. О. МАЛІНОВСЬКИЙ, С. Л. ЦВІРКУН, Д. П. ВЛАСЕНКОВ, С. Ю. ОЛІЙНИК //Проблеми тертя та зношування. № 2 (99).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.39-64; Бібліогр.:12 назв.Виконано постановку та вирішення задачі про виникнення функціональних самозбуджувальних коливань у зоні контакту взаємодіючих деталей, як ділянок балки-смужки на пружній підставі. Встановлено, що змінне навантаження, що виникає при фрикційних коливаннях майданчиків контакту на пружній підставі, має бінарний характер і викликає параметричні коливання і подальше руйнування ділянок контакту, що випереджають штамп.
Тертя
62(06)
УДК 621.831.004.55
ВИБІР РЕДУКТОРНИХ ОЛИВ ЗА ФІЗИКО-ХІМІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ / М. В. КІНДРАЧУК, В. Б. МЕЛЬНИК, Д. В. ЛЕУСЕНКО, О. В. ГЕРАСИМОВ //Проблеми тертя та зношування. № 3 (100).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.30-39; Бібліогр.:6 назв.У зв`язку з тим, що в'язкість сильно змінюється з температурою, залежність в'язкості оливи від температури визначається, як правило, індексом в'язкості. Чим вище індекс в`язкості редукторної оливи, тим менше її в'язкість змінюється при зміні температури і тим більш плоскою буде в'язкіснотемпературна характеристика на діаграмі в'язкості залежно від температури. Ступінь зміни в'язкості під впливом температури залежить як від типу базової оливи, наприклад, мінеральної оливи, поліальфаолефінів, складних ефірів та полігліколів, так і від додаткових присадок, що покращують показник індексу в`язкості.
Тертя
62(06)
УДК 621.891
ЕРОЗІЙНИЙ ЗНОС ВАНТАЖОНЕСУЧОГО ПОЛОТНА ОБПАЛЮВАЛЬНИХ МАШИН ПІД ВПЛИВОМ ЗАЛІЗОРУДНИХ ОКАТИШІВ / Ю. О. МАЛІНОВСЬКИЙ та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 3 (100).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.49-63; Бібліогр.:6 назв.Проведені дослідження дозволили встановити, що знос колосників вантажонесучого полотна обпалювальної машини має ерозійний характер, який включає деформаційний знос і зношення в результаті мікрорізання колосників окатишами або сировинними матеріалами. Виявлено, що переважним є знос в результаті мікрорізання матеріалу колосників. Причому зоною найбільш інтенсивного зносу для даної конструкції бункерів є ділянки падіння окатишів з бункера на колосники. В результаті досліджень показано, що на знос палет (колосників) істотно впливає початкова швидкість потоку і кут атаки, зі збільшенням яких знос робочих поверхонь істотно зростає
Тертя
62(06)
УДК 621.891
КОМБІНОВАНИЙ МЕТОД ПОВЕРХНЕВОГО ЗМІЦНЕННЯ ШВИДКОРІЗАЛЬНИХ СТАЛЕЙ / М. В. КІНДРАЧУК та ін. //Проблеми тертя та зношування. № 3 (100).-Київ: Національний авіаційний університет.,2023.-c.73-79; Бібліогр.:7 назв.Встановлено, що при азототитануванні на сталі Р6М5 формується покриття з шарів карбіду титану ТіС та нітриду титану TiN з мікротвердістю 38,0 – 38,5 та 27,0 – 27,2 ГПа відповідно; при азотох- ромуванні з шарів карбідів Cr23С6, Cr7С3 та нітриду хрому Cr2N з мікротвердістю 18,2 – 18,5, 16,2 –16,8 та 8,8 – 9,0 ГПа відповідно. Зносостійкість сталі Р6М5 в умовах тертя ковзання без змащування із захисними покриттями порівняно з азотуванням зростає в 1,5 – 2,0 рази, а після додаткової дискретної лазерної обробки сталі в 2,2 – 3,0 рази. Це обумовлено тим, що дискретно загартований шар сталі слугує міцною основою для покриття, підвищуючи його працездатність у екстремальних умовах експлуатації, виключаючи його продавлювання, викришування та відшарування.
Тертя
62(06)